Vaše telo má počas tehotenstva iba jeden cieľ: zaopatriť v ňom vznikajúci život, ako je len možné. Ale s narodením dieťaťa sa toho veľa zmení ... 

Po pôrode sa telo musí najskôr prispôsobiť novej situácii. Tehotenské hormóny, ktoré predtým všetko regulovali, už viac nie sú potrebné. To je zjavné hlavne čerstvo po pôrode – a sprevádzajú to návaly tepla a zimnice.

Regenerácia

Gymnastika (niekoľko týždňov po pôrode) môže pomôcť pomalému posilneniu oslabených svalov brucha a panvového dna. Najlepšie je vyhľadať si nejaký popôrodný kurz niekoľko týždňov po narodení dieťaťa. Tam sa stretnete s ďalšími matkami a dostanete príležitosť vymieňať si nápady.

Ukázalo sa však, že nielen cvičenie podporuje regeneráciu, ale aj dojčenie má pre matku hneď niekoľko výhod: podporuje zotavenie maternice a napomáha schudnutiu jedného, alebo dvoch kilogramov. Okrem toho majú laktónové (dojčenské) hormóny Prolaktín a Oxytocín relaxačný účinok a zabezpečujú, že sa cítite silne a vyrovnane.

Kedy môžete začať s popôrodnou gymnastikou?

Popôrodnú gymnastiku môžete začať cvičiť najskôr päť až osem týždňov po narodení dieťaťa. Po cisárskom reze by ste však mali počkať až na úplné zahojenie rany. To môže trvať niekoľko týždňov. Najlepšie je poradiť sa so svojím lekárom, ak si nie ste istá, či už je vaše telo pripravené na postnatálnu gymnastiku.