Mnoho žien verí, že v dobe gravidity musia obmedziť svoje pohybové aktivity. Určité množstvo cvičenia sa však doporučuje aj počas tehotenstva. A vlastne nič by nemalo stáť v ceste ani rekreačnému výletu.

Cestovanie: 

Čo takto si užiť poslednú dovolenku, ako pár - alebo počas výletu venovať zároveň čas príprave starších súrodencov na príchod bábätka? Výlet v tehotenstve má veľa krásnych stránok. Mali by ste si však byť vedomí niekoľkých vecí: napríklad dobrodružné cestovanie, cestovanie so silnými zmenami klímy a tropické regióny nie sú príliš vhodné. Relaxujte skôr v miernom podnebí, kam sa ľahko dostanete lietadlom, autom, alebo vlakom. Najlepší čas na takýto výlet je druhý trimester tehotenstva, pretože fyzická premena je už úplná a brucho ešte nie je príliš veľké.

Ale, ako vždy platí: aj o tomto sa poraďte so svojím lekárom, či pôrodnou asistentkou, skôr ako začnete.

Športovanie:

Cvičenie je dobré, dokonca aj počas gravidity. Závisí to však od toho, ktorý šport si vyberiete a ako intenzívne ho praktizujete. Plávanie je ideálne - dokonca aj so zaobleným bruškom: Vztlak vo vode odľahčuje telo, a tak sa chrbát a nohy dokážu úžasne uvoľniť. Plávanie okrem toho zlepšuje krvný obeh. Mnoho plaveckých bazénov ponúka tiež kurzy pre tehotné ženy.

Tie, ktoré uprednostňujú pobyt na súši, môžu chodiť na turistiku, či krátke prechádzky. Pretože čerstvý vzduch stimuluje krvný obeh a pohyb posilňuje nohy. Alebo - čo tak skúsiť niečo nové? Napríklad jogu pre tehotné?

Počas tehotenstva by ste sa mali vyvarovať vysokovýkonným športom, športovým súťažiam, či vyčerpávajúcim vytrvalostným športom. Patria sem aj rýchle tímové športy, ako je basketbal, či volejbal - a všetky ostatné športy, pri ktorých existuje zvýšené riziko pádu. Takisto sa vyhýbajte aj činnostiam, ako napr. inline korčuľovanie, jazda na koni, krasokorčuľovanie, sánkovanie a lyžovanie.

So  všetkým veľmi opatrne :-)

Tomuto by ste mali venovať pozornosť, ak chcete byť počas tehotenstva fyzicky aktívni: 

  • Nikdy sa príliš nenamáhajte.
  • Vyvarujte sa silným otrasom.
  • Vyhnite sa extrémnym švihovým a nárazovým pohybom, ako je volejbal.
  • Vyhnite sa vysoko-výkonným aktivitám. 

Ak si nie ste istá, či je váš obľúbený šport vhodné vykonávať počas tehotenstva, obráťte sa, prosím, na svojho lekára, alebo pôrodnú asistentku.